Hvad er høj kvalitet på kasse og lænke?
Fine flader og facetter på Seikoen. Det ser godt ud. Ingen tvivl om at Seiko laver fornem kassearbejde.

Jeg er nok lidt tilbage til at det man skal kigge efter er "særlig vanskelige løsninger".

Jeg er stadig imponeret af at AP RO kan kærven på skruerne stå perfekt hele vejen rundt. Når jeg se LW uret som Kim har vist os den seneste uge ser jeg kassearbejde som jeg tror er kompliceret. Slibninger mange og mærkelige steder. Desværre har jeg ikke set billeder som viser hvor flot det er udført, men jeg formoder det er perfekt.

Om man laver skarpe kanter som føles bløde, afrundede slibninge eller fine facetter på kanterne tror jeg egentlig er mere en smags sag - et designspørgsmål end et spørgsmål om man kan eller ikke kan.

Omega laver bløde slibninger og poleringer på De Ville ure men skarpe og markante slibninger på Constellations og alt der imellem på forskellige modeller. Breitling laver mange afrundede løsninger, men viser på herritage modellerne at de også kan lave de fine, skarpe og bløde kanter og facetter.

PP laver det blødt og lækkert på Caletrava men slibninger der er skarpere på Nautilus og AP laver fantastiske slibninger på RO men andre modeller hvor det afrundede look med fine poleringer er dominerende.

Vh baun
Svar

Beskeder i denne tråd
Forskel på stålet - af stenstrupigen - 16-08-2013, 11:15 AM
Re: Hvad er høj kvalitet på kasse og lænke? - af baun - 16-08-2013, 11:25 PM
Re: Hvad er høj kvalitet på kasse og lænke? - af Bjørn H. - 17-08-2013, 11:13 AM
Re: Hvad er høj kvalitet på kasse og lænke? - af Bjørn H. - 17-08-2013, 11:55 AM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)