Hvad er høj kvalitet på kasse og lænke?
Encino Skrev:Jeg beskriver blot hvad jeg ser som god kasse finish. Jeg har haft flere forskellige Rolex, nye Omegaer og også det omtalte Seiko. Finished på stålet er i mine øjne bedst på Rolex. Det er noget JEG mener de er super gode til, og noget JEG mener er et godt eksempel på god finish af urkasser. Icon_e_biggrin1 Det var ikke meningen at starte en debat om Rolex.

Det er jeg helt med på. Jeg siger jo også bare at JEG ikke kan se og føle forskellen - og så siger jeg at det kunne være sjovt at teste i en blindtest om andre kan. Det er selvfølgelig fordi jeg ikke tror nogen kan mærke forskel på en Rolex polering og en Omega polering - eller en Seiko - eller Certina - og at forskellen mere ligger i designet. Men det kan jo prøves.

Designet på Rolex er helt fantastisk og noget af det bedste der nogen sinde er skabt i ur-verdenen og så har Rolex forstået at være så passende konservative at det unikke design er blevet slået fast med 7 tommer søm i alle ur-interesseredes bevidsthed og på det indre øje. Få andre ure kommer op på samme design niveau - og jeg tror det er dette der skiller fårene fra bukkene, når det kommer til stykket. Design, kvalitet og markedsføring der går op i en højere enhed = succes.

vh Baun
Svar

Beskeder i denne tråd
Forskel på stålet - af stenstrupigen - 16-08-2013, 11:15 AM
Re: Hvad er høj kvalitet på kasse og lænke? - af baun - 16-08-2013, 04:20 PM
Re: Hvad er høj kvalitet på kasse og lænke? - af Bjørn H. - 17-08-2013, 11:13 AM
Re: Hvad er høj kvalitet på kasse og lænke? - af Bjørn H. - 17-08-2013, 11:55 AM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)