16-08-2013, 04:20 PM
Encino Skrev:Jeg beskriver blot hvad jeg ser som god kasse finish. Jeg har haft flere forskellige Rolex, nye Omegaer og også det omtalte Seiko. Finished på stålet er i mine øjne bedst på Rolex. Det er noget JEG mener de er super gode til, og noget JEG mener er et godt eksempel på god finish af urkasser.Det var ikke meningen at starte en debat om Rolex.
Det er jeg helt med på. Jeg siger jo også bare at JEG ikke kan se og føle forskellen - og så siger jeg at det kunne være sjovt at teste i en blindtest om andre kan. Det er selvfølgelig fordi jeg ikke tror nogen kan mærke forskel på en Rolex polering og en Omega polering - eller en Seiko - eller Certina - og at forskellen mere ligger i designet. Men det kan jo prøves.
Designet på Rolex er helt fantastisk og noget af det bedste der nogen sinde er skabt i ur-verdenen og så har Rolex forstået at være så passende konservative at det unikke design er blevet slået fast med 7 tommer søm i alle ur-interesseredes bevidsthed og på det indre øje. Få andre ure kommer op på samme design niveau - og jeg tror det er dette der skiller fårene fra bukkene, når det kommer til stykket. Design, kvalitet og markedsføring der går op i en højere enhed = succes.
vh Baun
Se min samling og profil
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)