Hvad er høj kvalitet på kasse og lænke?
Hvis man kan se/føle forskel på 904 og 316 stål har man et metalurisk talent ud over det sædvanlige Icon_e_surprised At der kan være forskel i poleringen er jeg enig i, men jeg tvivler på årsagen skal findes i forskellen i legeringerne. Mig bekendt var det heller ikke bevæggrunden for at Rolex gik fra 316 til 904. Hvis det var tilfældet tror jeg også langt flere ville bruge 904 frem for 316. Godt nok er prisen ca. dobbelt så høj men når vi taler 50 g stål til en urkasse er materialeprisforskellen måske 3 kr. og og om den hedder 3 eller 5 kr. er nok ikke det der skal være udslagsgivende, hvis de tekniske og visuelle egenskaber var markant bedre. Set i det samlede ur-regnskab er det jo peanuts. Vi taler jo ikke 2000 vs. 4000 kr. her. Men noget under en flad 5'er i forskel.

Jeg har ikke selv tænkt på at der skulle være forskel mellem Rolex og Omega. Jeg er enig i at Rolex på visse modeller har et kassedesing der bedre udstiller en flot finish end Omega der har tendenser til mere runde kanter i deres designs. Her er det lettere at vurdere om et Rolex har været service poleret end et Omega.

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar

Beskeder i denne tråd
Forskel på stålet - af stenstrupigen - 16-08-2013, 11:15 AM
Re: Hvad er høj kvalitet på kasse og lænke? - af TimeToWatch.dk - 16-08-2013, 02:20 PM
Re: Hvad er høj kvalitet på kasse og lænke? - af Bjørn H. - 17-08-2013, 11:13 AM
Re: Hvad er høj kvalitet på kasse og lænke? - af Bjørn H. - 17-08-2013, 11:55 AM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)