12-08-2013, 11:44 AM
At USA priserne er lavere på visse mærker i forhold til EU priser tror jeg kan skyldes mærkernes egne prissættelser og dårlig kontrol af deres salgskilder. Breitling og TH handles til betydelig lavere priser via nettet end de fleste andre mærker. Hvorfor aner jeg ikke, men det må handle om at urfabrikatet sælger deres ure til salgskanalerne til samme pris uden at skele til landets moms. Her kører de fleste heldigvis med en differentieret prissætning som resulterer i næsten ens udsalgspriser world wide.
Jeg kender ikke detaljerne i den handelsaftale mellem EU og USA, men mener at have hørt at den ikke indeholder samme frie salg som internt i EU. Altså at der stadig skal betales moms på importvarer, men at der sker lettelser i bureaukratiet omkring det.
/Mads
Jeg kender ikke detaljerne i den handelsaftale mellem EU og USA, men mener at have hørt at den ikke indeholder samme frie salg som internt i EU. Altså at der stadig skal betales moms på importvarer, men at der sker lettelser i bureaukratiet omkring det.
/Mads

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)