06-08-2013, 07:43 PM
TioMalo Skrev:Citat:For mig er Tudor en slags 'fattigmandsrolex' (UNDSKYLD UNDSKYLD UNDSKYLD ), selv om jeg ved, at der er tale om separate mærker med samme ejer...Jeg kan sagtens forstå, Kenn. Fordi, Rolex og Tudor er ikke kun to separate mærker, men to mærker meget tæt knyttet til hinanden: I old days (pre ca. 1990) lavede Rolex jo kasserne til Tudor, de fleste nøjaktigt samme som for Rolex, der blev brugt Rolex´ logostemplede kroner og lænker, urkasser og certifikater er "kopier" af Rolex´ etc etc.
Og så brugte (og bruger) Rolex Tudor som prøvelaboratorie for nye løsninger.
Så, jeg kan godt forstå din "fattigmands Rolex" opfattelsen. Først de sidste sportsmodeller har IMO hævet sig fra storbroderens skygge.
Men fantastisk fede ure er de alligevel (tænker mest på Subs og de nye dykkere).
Vh. John
Enig. Tudor står i skyggen af Rolex og sammenligningen med andre mærker som har samme ejer giver ingen mening. Forholdet mellem Tudor og Rolex er unikt og specielt.
Man kunne måske dog se det lidt anderledes og mere positivt. Tudor lader Rolex om udvikling, markedsføring og promovering. Tudor ligger i slipstrømmen og nyder godt af erfaringer og udvikling og kan derfor levere fantastisk flotte og velforarbejdede ure til en fornuftig pris. Så Tudor er lillebroderen som kommer lidt lettere til det hele og som nu (indenfor de seneste 10 år) har leveret de ene fine ur efter det andet til priser langt under Rolex. Godt gået Tudor. Og ydermere kan Tudor så noget med designet som Rolex qva sit konservative image ikke kan.... Levere virkelige nytænkte design.
Var jeg vild med en Tudor model ville jeg ikke holde mig tilbage, men udfordre Rolex yndere og ejere ved at vise et fedt, velforarbejdet Tudor og nyde at fortælle historien om hvordan Tudor nu er på vej ud af storebrors skygge.
Vh baun
Se min samling og profil
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)