05-08-2013, 07:41 PM
pbr Skrev:henrik Skrev:Man kan ikke høre når der kommer bagfra kommende biler, men man kan se når der kommer modkørende.
Altså hør nu her, jeg har længe holdt mig i skindet i denne tråd - men der er sgu noget I har misforstået !!!![]()
Netop fordi en cyklist ikke kan høre, når der kommer bagfra kommende biler, står der i færdselsloven, at alle, herunder også cyklister, skal holde så langt til højre som muligt, når man færdes - dette indebærer, at cyklister ikke skal køre 2 bred på kørebanen !!
Vi skal alle tage hensyn til hinanden - både bilister og cyklister. Men det er altså no go at køre 2 bred på en vej, hvor der også kører biler, hvis man vil overholde færdselsloven - og det har jeg hørt flere i denne tråd pukke på !! Det gælder også cyklister !
Derudover mener jeg, at køre 2 bred til gene for trafikken, bare fordi man kan og fordi det er sjovere eller mere hyggeligt, end at køre på række er ikke i orden - det er i min opfattelse, at være ligeglad med andre trafikanter på vejen !!!![]()
Sammenligningen med et landbrugskøretøj er efter min mening helt ude i skoven - for det første har landbrugskøretøjet ikke et valg...... det fylder uanset hvad man gør. Cyklister har et valg mht. hvor meget man vil fylde - enkeltkolonne eller 2 bred (har også set 3 bred nogle gange med en hale af bilister efter sig !!!). For det andet, så er landbrugskøretøjet et erhvervskøretøj - det er på vejen som led i at landmanden skal tjene til det daglige brød - motionscyklisterne er der for at komme af med deller !! Der er sgu forskel !!
og husk nu at når man peger med en finger peger tre ind mod en selv,
giv plads til hinanden på alle måder i trafikken gutter
Yoshikazu Akahane. 28/+50.

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)