04-08-2013, 04:21 PM
Thor86 Skrev:Hvis vi skal undgå holdninger som bl.a Bergs så kræver det at alle folk der cykler tager kørekort, og alle der har kørekort færdes på cykel. Folk formår simpelthen ikke sætte sig ind i hinandens situationer. De har ikke respekt for hinanden.Hvad er det lige for en holdning du mener jeg har som vi skal undgå?
Jeg cykler i en storby hver eneste dag og er udemærket bevidst om problematikken omkring bilister der ikke ser sig for - men nu er det jo ikke det vi diskuterer. Vi diskuterer hvorvidt motionscyklister skal have lov til at cykle på vejbanen når der findes en cykelsti.
Det mener jeg IKKE at de skal, da de er til fare for sig selv og andre, ja, det er direkte dumt.
Jeg har tit mine to unger med i bilen, og deres sikkerhed betyder alt - derfor sidder de begge i den sikreste bagudvendte autostol der findes på markedet, ydermere omme på bagsædet i en 2100 kg tung BMW - de skal fandeme ikke udsættes for en forhøjet risiko for frontalt sammenstød med en modkørende bil fordi dine hjul ikke kan holde til cykelstien... Tænk dig om!
//Berg

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)