04-08-2013, 09:33 AM
Citat:af EmilW » 4/08/2013 08:06
Tusinde tak for alle jeres svar. De er læst og taget til eftertanke.![]()
Jeg må nok gøre op med mig selv om jeg inderligt ønsker en fødeårs ref, mat skive, eller et nyere. Jeg har lidt et ben i hver lejr. Men når det så er sagt, så sværger jeg nok mest til 16610 som er af klart nyere dato, og flere samlere nok finder for "flashy".![]()
Der er ikke den store forskel på en 16800 og en 16610 - Der er lidt forskel i kaliberen, stålet i en 16610 er en anden type og det samme med skiven (skiven på 16800 havde en fejl som gjorde den kunne krakelere og derved skabtes de såkaldte "spiderweb-dials).... Thats it.
Mht 16610 så tror jeg næppe at du finder en decideret samler som syntes den er pisseinteressant, men du finder nok heller ikke ret mange som syntes den er decideret "flashy". Du kan dog sikkert finde en del som syntes den HELT nye keramiske er for flashy, deribland mig selv. En 16610 eller en 16800 er super allround ure som går til det hele. Hvis du går efter samlerpotentiale, så er en 16800 med mat skive klart mere attraktiv end en 16800 med blank eller en 16610, men samtidig slet ikke så attraktiv som eks en 666 dweller eler tilsvarende. Mange muligheder...Og det er jo DIG der skal gå med det, who cares what others think?
Den du linker til er sikkert fin nok, men jeg kender ikke sælgeren og i forhold til det DU drømmer om er den jo ligegyldig, da den hverken er fra fødeår eller har mat skive, det er "bare" en random sub.
![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)