03-08-2013, 01:59 PM
Slettegaard Skrev:Hej Emil og velkommen til.
Hvis jeg var dig ville jeg kigge på den 16800 som Timetowatch.dk har til salg, den er godt nok fra 1980. Jeg kan godt se det sjove i at eje et ur fra dit fødeår, men er det ikke vigtigere at være sikker på, at det ur du køber er originalt? Det er kun min mening og hvad jeg ville gå efter. Mads og Morten Timetowatch.dk er nogle meget seriøse og vidende fyre og her bliver du IKKE snydt. Jeg forstår godt din fascination af 16800 modellen med den matte skive og safirglas. Jeg er selv meget fascineret af matte Sub skiver og har haft en 5513 fra 1978 (NB! Denne model har ikke dato). Den er med plexiglas som giver en helt særlig glød, som mange elsker. Plexi's downside er, at det ridses let, det kan dog let poleres igen og et nyt glas koster vist ikke mere en kr. 500.-. Men ønsker du mat skive og ridsefast safirglas så ER det model 16800 du skal have.
Jeg går selv med en Sub 16610, som er den sidste model før den nyeste model med de brede horn. Den er valgt fordi jeg gerne vil have en nyere Sub (dog kan jeg ikke lide den nye models proportioner). Håber at du kan bruge det til noget.
Tak for indlægget
Jeg kan godt følge dig mht plexi'ens downside, da jeg selv har plexi på mit Datejust, og jeg har både fået poleret og skiftet glasset da jeg var så uheldig at slå en fli af det. DOH. Jeg har faktisk også kigget på 16610 fra 90'erne, og kan egentlig også godt li' netop denne ref. Dog var historien bedre i et fødeår's ur.
Som du nok kan høre, er jeg meget åben. Og prislejet kan spænde fra 20-30k. Dog ønsker jeg ikke en NON-date.

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)