20-07-2013, 03:45 PM
Jeg kunne ikke få mit nyerhvervede Certina DS Action til at nulstille korrekt, så jeg gik her i formiddag til min lokale urmager. Det tog ham selvfølgelig ingen tid, og kostede intet, selvom uret ikke er købt hos ham. Go stil! Han spurgte så om han måtte se det ur jeg havde på, mit IWC 3536, og jeg fortalte at det eneste lille irritationsmoment er, at jeg ikke selv kan skifte fra lænke til gummirem, fordi den ene stift går så stramt, at det viL kræve hammer og knivtang.... Om han skulle kigge på det? Jo tak! Og så er det altså en fryd at betragte en dygtig håndværker, som i den grad kan sit kram! Stiftet var en lille smule skæv, hvilket han rettede, men så viste det sig, at der yderligere var et problem med en lille fjeder, som sidder i hvert led af en sådan lænke, og som har til opgave at låse stiften. Også det fik han løst, ialt varede operationen næsten halvanden time, hvor jeg kiggede over skulderen og stillede dumme spørgsmål. Han sluttede med lige at måle hvor præcist uret er, i forskellige positioner. Det går overraskende præcist!
Et par hundrede kroner senere gik jeg lykkelig ud af døren, og skal derfor varmt anbefale Yones, som han hedder, Amagerbrogade 203. En ægte good guy!!
Et par hundrede kroner senere gik jeg lykkelig ud af døren, og skal derfor varmt anbefale Yones, som han hedder, Amagerbrogade 203. En ægte good guy!!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)