08-07-2013, 12:17 PM
mojohe Skrev:Har nu talt med SKAT.
Reglerne er klare : Hvis man køber et ur hos en Dansk forhandler og modtager en kvittering kan man aldrig hænge på den evt. manglende moms og told! Evt spørgsmål lukkes med kvittering fra Dansk Forhandler. Det er kun hvis man har formodning om at der er sket en kriminel handling ( er i ond tro ) man skal tænke sig om.
Her hænger SKATs procedure heldigvis sammen med sund fornuft - tænk lige på hvilket bureaukrati hvis alle varer skulle have told/moms papirer med.
Fint nok men kommer du ud for at skulle handle med en person som ønsker bevis for at der er betalt told/moms af et ur som feks stammer fra USA,
og den gtey dealer hvor du har købt uret bare melder hus forbi ja så kan det i den sidste ende koste dig penge alligevel, så meget klogere er jeg da blevet
af min egen historie som kostede mig en Deep Sea til en pris som jeg aldrig finder en til igen.
John det handler jo ikke om, om man kender nogen eller har hørt om nogen der er blevet "fanget" med et ur som der ikke har været betalt told/moms af,
det handler om at man ønsker at overholde landets love og efter komme de rimelige ønsker en køber af ens ur evt kunne have.
For mig handlede det også om at jeg ikke ønskede at eje et Rolex som sad på spidsen må betragtes som værende smuglet ind i EU,
og jeg kan bare konstater at det endte med at koste mig penge, om det så er på gyngerne eller karrusellerne, ja det er jo rent beset ligegyldigt.
Men vi alle handler ud fra vores egen moral og etik.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)