25-06-2013, 11:57 AM
Kris Skrev:Som jeg kan forstå på de ovenstående sætninger, vil du mene jeg bør købe det andet ur, jeg beskriver. Kan jeg få dig til at gå ind på siden, og se om det stadig er det ur, du mener jeg bør købe.
Mvh.
Kris
Hej Kris,
Jeg har været inde på siden og umiddelbart, kan der tilsyneladende ikke ses andre oplysninger, end du selv har anført i din første post om uret - således kan man kun se ét billede af uret i lille format forfra (ingen billeder af bagkasse, lænke, skive close up, boks og papirer osv. osv.). Det fremgår ikke hvor gammelt uret er, om der medfølger original boks og papirer, hvornår (og om overhovedet) det har været serviceret (automatiske ure bør som udgangspunkt serviceres hos en urmager hvert 5-7 år) ................. osv. osv.
Alt i alt, så mangler der så mange oplysninger om uret, at jeg personligt ikke ville turde handle blot på baggrund af dette !!
Om du skal købe stort ur eller mindre, quartz eller automatik, osv. osv. kan jeg ikke råde dig om - det handler om smag og behag og individuelle præferencer. Jeg ville selv gå efter fullsize modellen i automatik, idet den i mine øjne er et "rigtigt" ur og også vil være meget nemmere at sælge igen, hvis du skulle ønske det - men det er jo bare mine præferencer !! Du skal bare være opmærksom på, at der bør være mere end 50 $ prisforskel fra full size automatik og til "medium size" eller quartz .......... medmindre standen på uret er meget ringe !!
Dertil kommer, at som Baun helt rigtigt anfører, så er alder på uret knapt så vigtigt i forhold til standen - og det kan kun bedømmes ved at se flere, store og meget mere detaljerede billeder end det, der er vist på hjemmesiden.
Uret kan sagtens være fint nok - men det kan ikke bedømmes ud fra, de MEGET begrænsede oplysninger, der fremgår af firmaets hjemmeside.
Og til slut er jeg også nødt til at sige, at selvom din søster kan tage det med hjem fra USA/Canada, så skal det jo altså stadig fortoldes ved indførsel til Danmark - det modsatte er ulovligt og er ikke til debat herinde uden at komme i strid med forums retningslinier !!
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)