25-06-2013, 09:47 AM
Kris Skrev:Hej, jeg er ny herinde og har ikke så meget forstand på ure.
Jeg er dog blevet meget interesseret i et Omega Seamaster, ligende James Bond uret. Jeg har fundet 3 modeller til henholdvis 900$ og 950$.
1. W-2117 GENUINE PREOWNED MANS OMEGA SEAMASTER 3/4 STAINLESS STEEL BLUE DIAL/BEZEL ROTATING BEZEL DATE AT 3 MATCHING BAND B. GRAY'S PRICE ONLY $950.00
2. W-2844 GENUINE PREOWNED MANS OMEGA STAINLESS STEEL SEAMASTER BLUE DIAL/BEZEL AUTOMATIC W/ DATE SS BAND B. GRAY'S PRICE ONLY $950.00
3. W-2449 GENUINE PREOWNED MANS STAINLESS STEEL OMEGA SEAMASTER FULL SIZE QUARTZ WITH BLUE DIAL AND BEZEL SS BAND DATE B. GRAY'S PRICE ONLY $900.00
Hvilke af disse 3 modeller havde du valgt, og hvorfor lige den model?
Hvis nogle af jer herinde har et ligende Omega Seamaster tilsalg i nogenlunde samme prisklasse, må i også meget gerne kontakte mig.
Mvh.
Kris
Hej Kris
Det er næsten umuligt at sige uden billeder eller link til de nævnte ure - rigtig meget afhænger af stand og originalitet.
Der er dog et par ting, som umiddelbart springer i øjnene (andre kan sikkert bidrage med meget mere) og det er
1) Prisen i $ antyder, at du køber fra et land udenfor EU - derfor skal du påregne at der skal lægges omkr. 35 % oven i den opgivne pris i told/moms
2) Generelt så begynder mine nakkehår at stritte, når nogen synes at de er nødt til at skrive "genuine" om et ur !! Men det kommer også an på, om den pågældende sælger har mange handler (f.eks. på Ebay) og 100% bedømmelser.
3) Det første ur, som du nævner er et 3/4 størrelse - dvs. at det er omkr. 39mm, hvilket er en smule småt og som gør, at det vil være svært at sælge herhjemme. Det burde være billigere i forhold til nr. 2, som formentlig er et full size.
4) Det andet ur, du nævner er "det rigtige" med automatik værk - her er stand på urværk også afgørende. Har det været serviceret ? Er der boks og papirer med ? Hvor gammelt er det ? osv. osv. osv. !!!
5) Det sidste ur, du nævner er quartz, hvilket ikke nødvendigvis behøver at være ringere - mange mener at quartsudgaven af den klassiske blå Seamaster er den "ægte" James Bond udgave, da det var dette ur, han bare første gang, han flashede et Omega i filmene ! :-) Men da det er et quartz ur, burde det være billigere end f.eks. automatikmodellen. Men det kommer også an på stand, boks/papirer, årgang osv. osv .osv.
Udover disse meget generelle betragtninger, så er det altså ret svært at sige noget klogt, når du ikke linker til annoncen eller viser billeder - der er ingen af os herinde, der kan sige ret meget udover ovenstående til de konkrete ure, uden at have set dem først
Personligt vil jeg dog mene, at du burde kunne lande et sådant blåt Seamaster ved en af brugturs handlerne herhjemme til en fornuftig pris i stedet for - og så har du både garanti + du er beskyttet af den danske købelov m.v. !!
Just my two Cents !
Og velkommen til forum i øvrigt !! Ikke noget dårligt ur, du jagter som dit første (jeg startede selv med Quartz udgaven af det blå Seamaster, men gik dog hurtigt videre til automatikudgaven
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)