20-06-2013, 06:40 PM
Sumsar Skrev:[/quote]JJG Skrev:Måske ikke så tydeligt formuleret, men det jeg tænkte var, om Rasmus så heller ikke kunne forstå, at en slagter og/eller fisker kunne være glad for sit arbejde?
Med formuleringen af Rasmus' indlæg kunne man sagtens tolke det i den noget mere generelle retning, da han ikke skriver, at det ikke var noget, som han selv kunne tænke sig.
Hverken mit første svar eller ovenstående skal opfattes nedgørende overfor Rasmus' holdning - den har han fuldt ud ret til at have! Jeg havde opfattet svaret i mere generelle termer, og ville bare høre, om det i givet fald også omfattede manglende forståelse for de mange ansatte i DK indenfor slagteri og fiskeri.
Jeg udtaler mig slet ikke om fiskere eller slagtere eller noget som helst andet i den dur!
Det eneste jeg giver udtryk for, er, at jeg ganske enkelt ikke fatter, at voksne mennesker synes, at det er morsomt at rende rundt med en bøsse og plaffe levende væsener. Længere er den ikke for mit vedkommende.
Man kan godt undre sig over behovet for at komme med sin uforbeholdne mening i en tråd hvor andre "hygger sig".
Det handler i sidste ende også om tolerance og rummelighed. Det er jo meget let at være tolerant i forhold til andre mennesker som langt henad vejen har samme preferencer og holdninger som en selv. Der hvor intolerancen viser sit mindre pæne ansigt er når man skal rumme mennesker med en anden opfattelse og ikke kan. Vise respekt for Deres valg og Deres livsstil og respektere at vi ikke er ens, har forskellig baggrund og forskellige værdier. Intolerence er det der i sidste ende fører til konflikter, ballade og til og i værste tilfælde til krig. Intolerence er med andre ord noget af det værste vi har.
I debatter som denneher synes jeg også det er lidt ubehageligt at debatere med mennesker man ikke kender. Mennesker som er anonyme. En profil ville hjælpe og hvis man også har hilst på hinanden på GTG er det endnu bedre.
Vh baun
Se min samling og profil
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)