03-06-2025, 09:13 PM
(03-06-2025, 03:27 PM)HG Skrev: Med Rolex er jeg slet ikke bange, selv deres GMT som “kun” er rated til 100m ville jeg sagtens turde gå i poolen.
Og med sub der i gamle dage var 200m og i dag fra 300m - de er bygget til det.
Langt de fleste dykkerure er det en “garanti” at de holder til angivelsen, reelt holder de til meget mere.
Når jeg skrev 150m tidligere så var det fordi det var det som jeg lige kom i tanke omhavde nemlig ikke nogle 100m ure.
Og som Bjørn skriver, efter en tur på stranden og/eller i saltvand, så er det først jeg gør når jeg kommer til vandhane at skylle det “rent”
Og jeg skruer også lige en ekstra gang på skrue kronen - just in case
Og bader man meget og efterfølgende soltørrer så er det en god ide at få tjekket urets pakninger en gang om året ved en urmager.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Tak for svar. Hvad hvis vi har et dressur der er helt nede i 5 bar med push-pull krone, hvor overfølsom skal man være? Hvis det regner uden for, skal man så overveje at vælge et andet ur? Skal man være ekstra forsigtig når man vasker hænder osv? Eller skal det også kunne klare det.

havde nemlig ikke nogle 100m ure. ![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)