01-06-2025, 12:16 PM
Hejsa
Det har helt sikkert været oppe før men derfor kan du sagtens stille spørgsmålet igen - der kan være nye der ser med og “gamle” som har gjort deres egne erfaringer.
Når man kigger på urproducenterne, så bruger de mange forskellige materialer til selve yder boksen - nok mest et æstetisk valg fra deres side af.
Det eneste jeg ikke selv ville vælge er en lufttæt kasse, da jeg tænker at fugten fra urremmen/lænken skal kunne komme af med “lugten”
Fælles for dem alle, mere eller mindre, er at uret sidder på en pude med en blød overflade for at undgå at ridse uret.
Jeg har 2 kasser, en med puder af imiteret læder og en med noget blødt stof.
Kasserne er valgt ud fra designet
Vedligeholdelse der rengøre jeg dem ca. 1 gang pr. måned med lunkent vand og meget lidt sulfo i.
Ure der er vandtætte fra + 150m ligger jeg i vandet i nogle minutter og rengøre med en blød tandbørste og efterskylder med rindende vand og tørre af med en blød klud.
Ure under 150m rengøre jeg med den bløde tandbørste - med urets krone nedad og igen tørre af med en blød klud.
Men der findes helt sikkert andre der gør det på en anden måde
God søndag
/HG
Sent from my iPhone using Tapatalk
Det har helt sikkert været oppe før men derfor kan du sagtens stille spørgsmålet igen - der kan være nye der ser med og “gamle” som har gjort deres egne erfaringer.
Når man kigger på urproducenterne, så bruger de mange forskellige materialer til selve yder boksen - nok mest et æstetisk valg fra deres side af.
Det eneste jeg ikke selv ville vælge er en lufttæt kasse, da jeg tænker at fugten fra urremmen/lænken skal kunne komme af med “lugten”
Fælles for dem alle, mere eller mindre, er at uret sidder på en pude med en blød overflade for at undgå at ridse uret.
Jeg har 2 kasser, en med puder af imiteret læder og en med noget blødt stof.
Kasserne er valgt ud fra designet

Vedligeholdelse der rengøre jeg dem ca. 1 gang pr. måned med lunkent vand og meget lidt sulfo i.
Ure der er vandtætte fra + 150m ligger jeg i vandet i nogle minutter og rengøre med en blød tandbørste og efterskylder med rindende vand og tørre af med en blød klud.
Ure under 150m rengøre jeg med den bløde tandbørste - med urets krone nedad og igen tørre af med en blød klud.
Men der findes helt sikkert andre der gør det på en anden måde

God søndag
/HG
Sent from my iPhone using Tapatalk
Med venlig hilsen
Henrik Graae Visse
Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
Henrik Graae Visse
Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)