Unboxing Nyt ur
(11-03-2025, 11:50 AM)bjorn_e58 Skrev: Jamen Henrik, husker jeg helt galt, at du ikke lige var så meget til Rolex? Var det ikke, JLC, der var "dit" mærke?

Men anyway - til lykke med den nye!

/Bjørn.

Hej Bjørn

Jeg havde i min spæde ur interesse tid flere forskellige Rolex ure bl.a. et SUB date, flere udgaver af GMT og så et SD 16660 - et super ur.
Jeg blev ansat i et firma hvor et Rolex ikke var velset tror - hvilket nok også påvirkede….
Så kom perioden med JLC. Jeg havde en god kontakt, grey market dealer, i NYC og han anbefalede mig JLC, hvis jeg ville have et ur som gik langt under radaren og kun kender kendte. Så ham købte jeg de fleste af.
Men af forskellige årsager, blev JLC skiftet ud med Omega og lign.
Da jeg arvede lidt efter min far for en del år siden, var ønsket et Rolex GMT, men du var vi kommet i en tid, hvor lange ventelister og især overpriser på grey marked og privat personer, der havde stået på en venteliste, købte det får så at sælge det med 20-25% fortjeneste - det syntes jeg er usmageligt. Men et SUB no date har altid ligget i baghovedet og nu kom muligheden så, den rigtige mulighed, nemlig at købe ved forhandler, med den service og “oplevelse” der følger med, og så til listepris. Nu skal det have en del oplevelser og når jeg så en gang er væk kan ungerne slås om det og mit Dornblüth ;-)

Og for at runde JLC af.
Da handlen ved Klarlund var afsluttet, spurgte sælger - hvis du vinder i lotto, hvad er så dit ultimative drømme ur?
Sjovt for det var jeg slet ikke forberedt på, men svaret kom alligevel prompte - nok noget JLC - bestemt ikke PP eller AP, måske VC men min første tanke er helt klart et JLC - måske et Duometer - men realistisk nok mere et Master Eight eller et Master Compressor
:-)

Sent from my iPad using Tapatalk
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
Svar

Beskeder i denne tråd
Unboxing Nyt ur - af HG - 20-02-2025, 10:03 AM
RE: Unboxing Nyt ur - af cfnissen - 24-02-2025, 07:39 AM
RE: Unboxing Nyt ur - af OleJ - 25-02-2025, 11:28 AM
RE: Unboxing Nyt ur - af bjorn_e58 - 11-03-2025, 11:50 AM
Unboxing Nyt ur - af HG - 13-03-2025, 07:12 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)