01-11-2024, 03:29 PM
(01-11-2024, 03:23 PM)aammat Skrev: Du skal nok se lidt forskellige ure i de forskellige guld typer, hvis du kigger på 1815 serien findes den i gul og rose guld, glashütte originale har også rødguld og jeg synes det giver meget stor forskel i urets udtryk.I foråret var jeg i Kbh, og bl.a. hos Cartier, de har jo både gul og rødguld, så ved jeg godt, at der kan være farve varianter, men ja de kan give et helt forskelligt udtryk, så der skal nok gøres lidt research.
Jeg er mest til hvidguld, men skulle jeg vælge er 1815 og Glashütte senator i rosa gul øverst på mainstream listen.
Da guldure for mange ikke er et hverdagsur bør du måske tænke på om dato er et must, efter jeg selv har købt et ur med manuelt optræk uden dato så nyder jeg at trække det op når jeg skal bruge det uden at skulle stille dato først.
Jeg skal selvfølgelig også se, om der er nogle ure som jeg kan se og prøve.
Jeg er absolut ikke til dato, men når jeg går med mit reverso, så savner jeg underligt nok en dato. Men ja dato hører ikke hjemme på et ur i denne tidsalder, hvor alle har en "smartphone".
Sendt fra min SM-S911B med Tapatalk
(01-11-2024, 07:51 AM)Stensbjerg Skrev: Uha et guld ur tror jeg vi alle kan finde plads til i boxen,Jeg må lige kigge nærmere på Dornbluth.
jeg kunne i hvert fald og det måtte meget gerne være et Lange 1 men et JLC Reverso kunne også gøre det.
Skulle jeg væk fra the "main street" ville jeg klart køre ned til Dornbluth og sammen med Dirk og Co,
få sat nogle byggeplaner i gang omkring deres 99.6-M
Men de har masser i deres show room som kan sætte drømme i gang.
Jeg har også overvejet er reverso, selvom jeg allerede har 1 :D
Sendt fra min SM-S911B med Tapatalk