21-08-2024, 08:07 PM
(20-08-2024, 09:02 PM)doxa300 Skrev: Har du stadigvæk dit leica M3?
Ps. Sorry for highjacke dagen ur med foto men fremkalder du selv filmene?
Nej, jeg fandt desværre ret hurtigt ud af, at mine øjne er for dårlige til at kunne fokusere ordentligt med rangefinder - så jeg købte et R7 i stedet og fik også samlet en del objektiver sammen.
Men også det blev solgt og nu har jeg i stedet været heldig og finde et mint Nikon FM3a og Nikkor objektiverne er noget mere økonomisk mulige at komme til.
Derudover har jeg til mellemformat et Rolleicord TLR og et Voigtlander Perkeo - får dog ikke brugt dem så meget.
Digitalt har jeg lidt forskelligt, men det der er mest interessant er nok et Leica SL Typ. 601 og et Hasselblad H2 med Imacon Ixpress digital back med en 22mp CCD 6x4.5 sensor, der er ret magisk :-) Man kan faktisk få en 120 film back til det også, men de er exorbitant dyre (4-6.000kr !!) i betragtning af, at det jo "bare" er et filmmagasin.
Jeg fremkalder selv både sort/hvid og farve - det sidste dog ret sjældent efterhånden. 35mm film som "stand development" med Kodak HC110.
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)