Ure er ved at være en dårlig investering (heldigvis)
Jeg kan kun give jer ret i ovenstående. Men vi skal også huske, at priserne på brugte ure rent faktisk er hvad markedet giver. Det har jo betydet, at i hvert fald for "mit mærke" (Rolex) har der været den helt absurde situation at markedsværdien var (og stadig er for en række modellet) højere end den såkaldte vejledende udsalgspris. Sidstnævnte styrer Rolex jo med hård hånd, selvom det formentlig nok ikke er lovligt. Men selvom det generelt er kølnet noget, er der givet meget hype og status, der gør, at det stadig er et noget specielt marked. Jeg har ikke prøvet, men man kan formentlig stadig ikke gå ind til Klarlund og købe en Sub.

Vi, der stadig er bare lidt aktive her (og PS stort tak til Phrede!) udgør i det store hele kun en meget lille del af markedet, og det er formentlig ikke os, der tager til Skagen eller Musik i Lejet for at flashe. Alligevel, så er der jo noget nærmest paradoksalt i, at jeg skal have syv Rolex'er plus det løse. De har skam ikke alle nogen særlig ROI, og er ikke på nogen måde købt som investering; men derfor tillader jeg mig at glæde mig over, at der trods alt er en vis værdi i min urkasse. På et par af dem er værdien nu ikke længere abnormt latterlig, men kun latterlig.

/Bjørn
[-]
  • cfnissen, khbk, pbr, PHO
Svar

Beskeder i denne tråd
RE: Ure er ved at være en dårlig investering (heldigvis) - af bjorn_e58 - 22-07-2024, 11:22 AM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)