Service af 10 år gammelt Rolex i DK. Hvad anbefaler i?
Kære urvenner,

Jeg kan se, at jeg har været bruger herinde siden 2008. Og jeg ved, at jeg plejede at være meget mere aktiv. Med så mange andre kom livet i vejen, men jeg har aldrig tabt min horologiske interesse. Alt lige fra Nomos til AP har været over mit håndled igennem årene. 

Nu er tiden dog ved at komme til at min beater skal til service. En helt typisk stangvare Rolex Sub. 116610. Som jeg har gået med næsten fast og brugt til alt. Den er GODT skrammet og jeg elsker det. 

For 6-7 år siden husker jeg at Klarlund smilende fortalte at et service kostede omkring 4-6000kr (måske husker jeg forkert)

Men jeg har netop ringet til Klarlund/Bucherer som oplyste at et service står i ca 10.000 inkl krone nyt glas samt polering. Eller ca. 1500kr mindre uden ny krone og glas. 

Jeg er egentligt ikke overrasket, men vil mere høre jer om det bare er noget man skal hoppe på uden at stille spørgsmålstegn? 

Uret har aldrig været serviceret og går perfekt. Dog er de små kuglelejer under den keramiske lünette slidte og kransen drejer derfor begge veje. Mener at Klarlund i sin tid nævnte, at de blev skiftet gratis ved service. Og uret skal selvfølgelig, adskilles, renses, have ny olie og pakninger, tryktest samt en let polering (det trænger!!)

Jeg vil ikke spare noget ift uret som bare skal holde de næste 10 år. Men hopper jeg bare på 10.000krs modellen, eller er der i dag med et ur på den alder bedre/billigerealternativer i DK som leverer samme service med originale dele. Bucherer varslede forøvrigt 2 måneders ventetid. (Er i KBH)

På forhånd tak

Vh
Svar

Beskeder i denne tråd
Service af 10 år gammelt Rolex i DK. Hvad anbefaler i? - af Stinger - 26-03-2024, 11:37 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)