14-03-2024, 02:25 PM
(12-03-2024, 09:27 PM)Michael F Skrev:(10-03-2024, 07:19 PM)cfnissen Skrev:
Jeg får travlt med at komme rundt, til de forskellige ur butikker kan jeg godt se.
Jeg er jo langt fra ekspert, så det med at købe brugt m.m. er nok risikabelt for mig vil jeg mene.
Dog hvis det er fra hjemmesider med et godt ry, så er man nok lidt mere sikker.
Nu nævnte jeg godt nok en maks pris, men jeg går overhovedet ikke op i prisen, men kun om uret er noget for mig.
Men det potentielle udvalg er blevet lidt større.
Ja, du får måske lidt travlt, men du skal jo også huske at nyde turen.
Du kan også med fordel overveje om du vil besøge både Klarlund og Bucherer. Det er samme ejer (Rolex) og - så vidt jeg husker - samme sortiment. Du kan måske lige checke hjemmesiderne for de to butikker mht. hvilke mærker de fører. Jeg mener f.eks. at Bucherer fører Moser. Til Bucherers fordel taler ham jeg nævnte tidligere, Thomas. Hvis du kan få fingre i ham, så får du en god rundtur.
Lige overfor Illum ligger to butikker du heller ikke må glemme, hhv. Omega og Breitling. Begge et besøg værd og begge har superfine 'besætninger'.
Jeg ville også prioritere Ole Mathiesen fremfor Hvelplund. De ligger lige overfor hinanden - og Hvelplunds udvalg minder meget om Bucherer.
Endelig er der jo Cartier, som har en flot butik overfor Mathiesen. De laver altså sygt flotte ure.
Men giv dig først og fremmest tid. Du skal prøve en masse på armen, høre en masse input fra de folk du møder og så danne dig din egen mening. Når du får hjertebanken af et ur du prøver på, så er du nok der hvor du skal være. Men lov mig at prøve andet end Rolex - der er så meget andet godt derude!
Claus

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)