09-03-2024, 12:01 PM
Hej til alle herinde.
Jeg har nu mulighed for at købe nogle ure i en dyrere pris end tidligere. Jeg tænker nok op til 150.000 kr
Men med højere pris, jo flere spørgsmål har jeg, og jeg gætter på at man også bør have flere spørgsmål.
Jeg skal til København her i marts / april, og vil ud og kigge på nogle urbutikker, og har bl.a. derved diverse spørgsmål inden.
Urhandleren.dk
watchfinder.co.uk
Andre?
Måske der er flere ting jeg har glemt, så må I gerne skrive dem her også.
På forhånd tak.
Jeg har nu mulighed for at købe nogle ure i en dyrere pris end tidligere. Jeg tænker nok op til 150.000 kr
Men med højere pris, jo flere spørgsmål har jeg, og jeg gætter på at man også bør have flere spørgsmål.
Jeg skal til København her i marts / april, og vil ud og kigge på nogle urbutikker, og har bl.a. derved diverse spørgsmål inden.
- Hvilke ur butikker bør jeg besøge i København? Jeg vil se Hvelplund og Klarlund, men der er vel flere gode urbutikker.
- Der kommer jo snart nye ure, efter SIHH / Watches & Wonders, men hvornår kan de egentligt købes i butikkerne?
- Som et eksempel: Hvis jeg f.eks. køber et Rolex i København, kan jeg så bare indlevere den til service ved Rolex forhandleren i Herning? Eller følger uret på en måde det sted jeg har købt den. Hvis uret er købt nyt.
- Hvor meget researcher i sælgeren, hvis I køber på chrono24, andre sider hvor I køber brugt?
Jeg husker da at have læst at cfnissen, købte et JLC Reverso på Chrono24, men umiddelbart lød det til, at han slog til hurtigt.
- Findes der ”mellemmænd” som på mine vegne kan søge og købe et specifikt ur, som jeg ønsker?
- Hvilke ur salgs sider kan anbefales, af disse 3 og evt. flere
Urhandleren.dk
watchfinder.co.uk
Andre?
Måske der er flere ting jeg har glemt, så må I gerne skrive dem her også.
På forhånd tak.

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)