30-07-2023, 10:40 AM
Da jeg modtog uret i torsdags, så havde jeg det på timegrapheren og det havde en, efter alderen og værket nogenlunde acceptabel amplitude, men målte til at gå mellem 10 og 20 sekunder for hurtigt i døgnet, varierende kraftigt i hvilken position man målte uret på.
Jeg forsøgte mig så med min lille batteridrevne de-magnitizer, idet målingen på timegrapheren måske kunne indikere, at uret var blevet magnetizeret på et tidspunkt, evt. under forsendelsen.
Nu har jeg haft uret på armen uafbrudt i 3 dage (ja, jeg sover med ur !
) og i den VIRKELIGE verden på armen har uret nu vundet 8 sekunder siden i torsdags - det vil sige under + 3 sekunder om dagen !! Det må vist siges at være ganske godkendt !! Svarer iøvrigt ganske godt til hvad de øvrige ure jeg har med samme 7S26 værk præsterer
Og så naturligvis lige et par billeder mere !

Jeg forsøgte mig så med min lille batteridrevne de-magnitizer, idet målingen på timegrapheren måske kunne indikere, at uret var blevet magnetizeret på et tidspunkt, evt. under forsendelsen.
Nu har jeg haft uret på armen uafbrudt i 3 dage (ja, jeg sover med ur !
Og så naturligvis lige et par billeder mere !

/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)