25-05-2023, 06:43 PM
De ure du nævner her er generelt lavet af billige dele hvorefter forskellige mode brands sætter der navn på skiven (der er altså ikke tale om at de selv lave urene) og sælger dem (i f.eks. Deres tøj butikker) til en højere pris end de reelt er værd, set ud fra værdien af stumper og selve produktionen som typisk sker i fjerne dele af verden hvor arbejdes kraften er ekstrem billig.
Man betaler altså for et brand som typisk ikke er relateret til ure, men alene sat på skiven af et ur fremstillet uhørt billigt, for at det kan sælges til en højere pris fordi brandet inden for et andet område generelt anses som luksus, det gør bare ikke uret til luksus.
Om der er tale om ægte ure skal jeg ikke kunne sige, men uden at det skal opfattes snobbet så er det ikke den type ure der generelt får opmærksomhed herind bla. Fordi.
Du får slet ikke værdi i uret for kost prisen, for 800 kr. Kan du købe ure fra rigtige ur producenter som f.eks. Casio, Seiko eller Citizen hvor du får reelt værdi i uret for pengene.
Jeg har selv et Casio som jeg har givet lidt over 800 kr.
Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk
Man betaler altså for et brand som typisk ikke er relateret til ure, men alene sat på skiven af et ur fremstillet uhørt billigt, for at det kan sælges til en højere pris fordi brandet inden for et andet område generelt anses som luksus, det gør bare ikke uret til luksus.
Om der er tale om ægte ure skal jeg ikke kunne sige, men uden at det skal opfattes snobbet så er det ikke den type ure der generelt får opmærksomhed herind bla. Fordi.
Du får slet ikke værdi i uret for kost prisen, for 800 kr. Kan du købe ure fra rigtige ur producenter som f.eks. Casio, Seiko eller Citizen hvor du får reelt værdi i uret for pengene.
Jeg har selv et Casio som jeg har givet lidt over 800 kr.

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk
Yoshikazu Akahane. 28/+50.

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)