29-12-2022, 05:02 PM
(29-12-2022, 02:05 PM)Stensbjerg Skrev: At du skriver det Peter syntes jeg siger en del, Da du hvis jeg ikke husker helt forkert bevæger dig inden for den juridiske verden i dit daglige arbejde.
Det er korrekt, at jeg er jurist og tidligere har praktiseret som advokat - men det er ved at være længe siden
Jeg er dog ikke i tvivl om, at de metoder der bliver beskrevet i artiklen (hvis de står til troende) er i strid med markedsføringsloven og dermed også med købelovens forbrugerbeskyttelsesbestemmelser ............ men skal man gøre noget ved det forudsætter det, at metoderne kan dokumenteres og bevises med en sådan grad af sikkerhed, at de vil kunne lægges til grund i retten.
Dette ved firmaer som Klarlund/Bucherer formentlig også godt og det er så nok også grunden til, at f.eks. Bucherer på den ene side forsvarer sine forretningsmetoder med, at de er nødt til kun at sælge til kunder der er "venner af huset" (hvor man jo så kan tolke frit på, hvad der skal til for at blive det), men straks derefter skriver, at de "ikke kan genkende" kundens udlægning.
Handelsdrivende har lov til at sælge til hvem de vil og kan dermed også vælge, hvem de ikke vil sælge til - MEN det er generelt ikke lovligt, at anvende skjulte handels- og prisbetingelser som beskrevet, såfremt disse virker diskriminerende og stridende mod almindelig hæderlighed.
Men desto flere af disse historier/artikler der kommer frem/bringes, vil kunne øge muligheden for, at f.eks. forbrugerombudsmanden vil gribe ind ........... desværre tror jeg næppe at det sker.
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)