Den mørke og usympatiske side af Rolex brandet !
Det er formentlig alt sammen rigtigt, Willy - og jeg er heller ikke uenig i Rolex markedsstrategi mht. produktion af ure. Det giver rigtig god mening at bevare kvalitet og eksklusivitet.

Men jeg kan ved Gud ikke forstå, at Rolex synes at det er i orden at lade deres AD'ere behandle kunderne som de gør - at man i AD'ens øjne skal være en "ven af huset" og/eller noget ved musikken, for at man kan "få lov til" at lægge den høje pris på bordet og "få lov til" at købe en vare, der er til salg i butikken.

I mine øjne, så er det fuldstændig illegitimt at en kunde, der kan lægge pengene på disken for en vare, som er til rådighed for salg i butikken, ikke kan få lov at købe ............ men endnu værre bliver det, når man tilsyneladende (at dømme efter adskillige udsagn) skal hånes, grines af eller på anden måde behandles nedladende ved samme lejlighed ! Jeg er naturligvis klar over, at det ikke er alle steder man bliver udsat for dette ......... jeg har altid fået en fin behandling hos Mortensen i Herning og hos Klitgaard i Aalborg - men jeg har så heller aldrig forsøgt at købe ét af deres ure ........ jeg har kun bedt dem lave noget ved et ur jeg allerede ejede.

Jeg nægter at tro på, at systemet med eksklusive ventelister for "de rigtige folk" og hvordan disse ventelister administreres, ikke er Rolex bekendt. På samme måde nægter jeg at tro på, at det ikke kommer Rolex for øre, hvordan deres kunder behandles generelt !

Problemet med, at visse kunder falder for fristelsen til at lave en fortjeneste ved straks at videresælge et ur, evt. gennem grey market sælgere, er naturligvis et problem for mærket og for potentielle kunder også - men der må være en bedre måde, at dæmme op for dette - hvad Rolex og deres AD'er gør nu, virker jo tydeligvis ikke, efter mængden af Rolex sportsure på det grå marked, stadig med beskyttelseswrap på, at dømme !!

Så de kunder som Rolex og deres AD'ere anser for "de rigtige", og som i deres øjne "har fortjent at få lov til" allernådigst at købe et af deres ure, er jo alligevel bare dem, der straks render lidt ned ad gaden og flipper det til en grey market dealer for at kunne stikke en 10-20K i lommen.

Alt hvad Rolex markedsmæssigt får ud af det, er en masse utilfredse og ydmygede potentielle kunder, blot for at kunne tilfredsstille et segment, der alligevel flipper urene kort tid efter.
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
[-]
  • cfnissen, julle, Reno
Svar

Beskeder i denne tråd
RE: Den mørke og usympatiske side af Rolex brandet ! - af pbr - 27-12-2022, 01:49 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)