16-01-2022, 09:11 PM
Ja - Quartsurene vil blive ved med at være her, men efter min mening mest i det alm forbruger segment, og nok mindre i samlerkredse, som jeg ser det, bl.a. på grund af levetiden, men jeg kan tage fejl, da jeg ikke er helt opdateret på de nyeste principper :) MEN: Elektronik er elektronik - og for mig er der ikke meget ved at åbne et ur og finde en printplade....
Af samme grund samler jeg kun - og går kun med - mekaniske ure. Det er bare sådan jeg har det personligt - så ikke for at nedgøre noget
Forleden var jeg i Kirpu (brugthandel) og de armbåndsure der var at finde var brugte No-name quartsure til priser fra 20 - 90 kr.... Nå -nok om det..... Hver sin lyst, behov og pengepung
Det bliver nok mere og mere krævende - og dermed også dyrere - med In-house værker, men så længe der er åbenhed omkring det, er det vel heller ikke et problem, at en Toyota kører rund med en motor fra VW eller BMW i..... Det tænker vi jo ikke videre over.....
Men mange finte begtragtninger - så tak for dem...... Tiden går - og skal nok bringe svar på det hele
Af samme grund samler jeg kun - og går kun med - mekaniske ure. Det er bare sådan jeg har det personligt - så ikke for at nedgøre noget
Det bliver nok mere og mere krævende - og dermed også dyrere - med In-house værker, men så længe der er åbenhed omkring det, er det vel heller ikke et problem, at en Toyota kører rund med en motor fra VW eller BMW i..... Det tænker vi jo ikke videre over.....
Men mange finte begtragtninger - så tak for dem...... Tiden går - og skal nok bringe svar på det hele

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)