15-01-2022, 12:39 AM
Jeg er meget enig i punkt 2. Selvom mange små producenter laver inhouse værker, er de ofte baseret på et eller andet etaværk. Habring er et godt eksempel. De brugte etaværker, men da de ikke kunne købe dem mere, måtte de igang med at lave ting selv og finde leverandører til andet. Med designet var stadig baseret på det samme etaværk. Det var for stort et arbejde at begynde helt firfr og ville også give problemer med vedligehold af gamle ure. Habring leverer dele til andre, f.eks. Kudoke. Jeg viste mit Kudoke til en urmager, og ham kunne med det samme se, hvilket eta værk, det var baseret på selvom det ser meget inhouse ud. Ikke at hverken Kudoke eller Habring lægger skjul på, hvor deres værker kommer fra.
Jeg tror, der er mange, der er holdt op med at lægge vægt på i house og se mere på modifikationer og finish. Næsten alle dele bliver jo lavet på maskiner, det er kun finish, der Tadig bliver lavet i hånden.
Der er dog et stykke vej fra Habring og Kudoke til de mange små mærker, hvor man ikke rigtig lan få at vide, hvor de egentligt er produceret - som regel Kina. Måske er der noget om, at de er designet i eh eller andet land, men det er også alt. Det er måske billigt, men jeg er ikke helt på.
Mvh.
Lars
Sendt fra min SM-A525F med Tapatalk
Jeg tror, der er mange, der er holdt op med at lægge vægt på i house og se mere på modifikationer og finish. Næsten alle dele bliver jo lavet på maskiner, det er kun finish, der Tadig bliver lavet i hånden.
Der er dog et stykke vej fra Habring og Kudoke til de mange små mærker, hvor man ikke rigtig lan få at vide, hvor de egentligt er produceret - som regel Kina. Måske er der noget om, at de er designet i eh eller andet land, men det er også alt. Det er måske billigt, men jeg er ikke helt på.
Mvh.
Lars
Sendt fra min SM-A525F med Tapatalk

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)