22-11-2021, 08:52 AM
(21-11-2021, 06:17 PM)tg Skrev: Så en urmager der bor i Shenzhen er ikke en urmager eller er det bare ikke en rigtig urmager?
Jeg troende ur industrien i Schweiz startede netop fordi de var billigere end eksempelvis i England. Er det ikke bare det samme vi ser her?
Sendt fra min SM-G991B med Tapatalk
If you think a factory that spits out millions of watches a year,to hundreds or
maybe thousands of brands has got anything to do with a true watch manufacturer,
then you are free to do so.These people are just designing watches,nothing more.
(21-11-2021, 10:03 PM)longbear Skrev: Efter lidt læsning på nettet: Willy - jeg tror måske du gør Rick Marei / Aquastar u-ret i denne sag. Måske er kasserne fra Kina, men Rick er en meget entusiastisk person som har været ankermand på flere forskellige projekter relateret til vintage dykker gear; Tropic, ISOfrane, Doxa T300 (for mange år siden). Den første Aquastar fra 2020 havde et column wheel chronograf værk fra La Joux-Perret (LJP82010, 7750 based), i mine øjne ikke et værk man benytter hvis det hele bare er "just for fun". Jeg er enig med dig mht Hodinkee og deres generelt over positive reviews. Andre reviews var/er også positive for Aquastar I og II, så måske er det faktisk et ok ur? Lad os se hvad de første bruger reviews siger. De første 1800 ure er solgt ser det ud til :)
(21-11-2021, 06:34 PM)khbk Skrev: Måske helt irrelevant nu: Jeg finder uret meget tiltrækkende og ville være fristet til lidt under den halve pris.
/
Kristen
Slet ikke irrelevant, Du kommer til at sidde på WatchRecon 24-7 de næste mange år. Hvis du vil have en blå Aquastar I, så var der een til €2400 her til morgen :)
Yes he might be enthusiastic,but he is not a watchmaker or a manufacturer.
(21-11-2021, 06:17 PM)tg Skrev: Så en urmager der bor i Shenzhen er ikke en urmager eller er det bare ikke en rigtig urmager?
Jeg troende ur industrien i Schweiz startede netop fordi de var billigere end eksempelvis i England. Er det ikke bare det samme vi ser her?
Sendt fra min SM-G991B med Tapatalk
Come on get real.If your definition of a watchmaker is a factory who make
millions of watches for thousands of brands.And the same brands who tell
us all they make the watches themselves,then you are right.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)