20-11-2021, 09:24 PM
jeg havde håbet at jeg kunne vende temaet til at handle om "Limited Editions" generelt og ikke med fokus på små mærker eller deres måske manglende kvalitet. Jeg er klar over at alt (næsten) i den kapitalistiske verden kommer som en reaktion på efterspørgsel, det gælder både Lange og Auqastar. Men nogen gange kan stategien med alt for mange variationer af ens produkter måske give bagslag? Panerai er for mig et godt eksempel på dette. Jeg kan simpelthen ikke bestemme mig hvilken en model jeg begynde at researche. Skræller vi alt bullsh*t væk fra Panerai og kun kigger design/modeller/variationer så er det et pænt stort arbejde man skal rode med. Hvis man endelig finder en model, viser det sig at den kun blev produceret i 500 stk, og er udgået - det er bare min opfattelse. Vil man igang med en IWC MK XVIII så er opgaven mere overkommelig og det plejede ikke at være LE - og bum så har IWC fået en ny trofast ejer. Med andre ord: Er de producenter der sprøjter LEs ud, i gang med at pisse i buskerne for at holde varmen?
Siden tråden startede har Hanhart lanceret endnu en LE af deres 417-chrono i samarbejde med Revolution X. Jeg har en alvorlig "beef" med præcist det samarbejde for det var helt tosset allerede med den første model de lavede sammen i 2020 - men det ser ud til at folk æder det råt :)
PS Aquastar er vist ikke det bedste eksemple Willy, det er ikke en LE som jeg forstår det.Der produceres kun 500 i første omgang grundet mangel på SW290 og uret skal så senere indgå i fast program.
EDIT der produceres 3x300 af hver model/farve = 2700 in total, hvilket stadig er begrænset produktion, men vel ikke rigtig LE
Siden tråden startede har Hanhart lanceret endnu en LE af deres 417-chrono i samarbejde med Revolution X. Jeg har en alvorlig "beef" med præcist det samarbejde for det var helt tosset allerede med den første model de lavede sammen i 2020 - men det ser ud til at folk æder det råt :)
PS Aquastar er vist ikke det bedste eksemple Willy, det er ikke en LE som jeg forstår det.
EDIT der produceres 3x300 af hver model/farve = 2700 in total, hvilket stadig er begrænset produktion, men vel ikke rigtig LE

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)