Citizen minireview + vs. Seiko SARB033
Og så til reaktionen på anmeldelsen.

Jeg synes det er fedt at få demonstreret (igen) at ure og urglæde ikke handler om fem-, seks- og endda syvcifrede priser.

En af aha-oplevelserne ved din gennemgang er hvor meget man får for sine penge hos de to solide mærker. Især hvis man kigger efter og bruger samme krudt på det som på de mærker, der normalt løber med opmærksomheden.

Den anden aha-oplevelse er at sidde og få foldet forskellene ud på to ure, der ligner hinanden meget. Men når du går i dybden (og det gør du) så viser der sig en lang, lang række detaljer der gør urene meget forskellige. Jeg hæftede mig særligt ved hvad valgene omkring skivens design gjorde for de to ure mht. deres udtryk. Når man først bliver opmærksom på det, så er det altså ret vildt.

Det samme kan man sige om de andre valg omkring polering, værker mv.

Det er altid lærerigt at se to forskellige løsninger på samme problem. Mange gange får man derigennem en bedre forståelse af hvad det enkelte mærke ‘tror på’ eller hvad det er baseret på.

Jeg kan ikke lade være med at tænke på et andet (og meget mindre grundigt) opslag på watchprosite.com, der sammenligner to annual calendars fra hhv. Lange og Patek. Umiddelbart spændende fordi der er tale om et clash af traditioner, men den bliver ved overfladen og går slet ikke i dybden som dit skriv. Tænk hvor kunne den have været interessant med din grundighed.

Anyway, tak for review og unboxing! Du har mindet mig at der er stor værdi i at kigge nærmere også på de normale ting i hverdagen og ikke kun Eiffel-tårnene. Og at der er flere gode kalorier i at gå i dybden i stedet for at bladre billeder.

Claus

Sent from my iPad using Tapatalk

[-]
  • khbk, pbr
Svar

Beskeder i denne tråd
Citizen minireview + vs. Seiko SARB033 - af pbr - 13-11-2021, 02:24 PM
Citizen minireview + vs. Seiko SARB033 - af pbr - 14-11-2021, 08:48 PM
Citizen minireview + vs. Seiko SARB033 - af cfnissen - 16-11-2021, 08:01 AM
Citizen minireview + vs. Seiko SARB033 - af tg - 16-11-2021, 06:58 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)