Nyt ur på vej ........ gæt hvilket !!
Tusind tak til alle, der har deltaget i min lille gætteleg - jeg er jo godt klar over, at et Citizen i prisklassen omkr. de 3.500kr. uanset det er en JDM model, ikke er noget der bringer den horologiske hjertebanken frem hos mange urtosser  Icon_e_biggrin1

Og jeg skal da være ganske ærlig, at mit valg for en stor dels vedkommende er præget af, at jeg har udviklet mig til at være en "skabs-Datejust-fan", men at jeg simpelthen ikke vil betale hvad et pænt og nyere eksemplar af et sådant koster .......... på samme måde som jeg af principielle årsager (som jeg har beskrevet i en anden tråd) ikke ønsker at støtte Rolex´s markedstrategi som den er i dag (uanset hvor dygtigt den fremstår for mærket som sådant).

Jeg har jo en Seiko SARB033 i forvejen som i øjeblikket er mit daglige go-to ur - i mine øjne er dette ur, det perfekte daglige "sports-dress" ur på mange måder. Det eneste jeg har at beklage mig lidt over, er valget af dauphine visere, der trækker uret lidt for meget over i "dress" kategorien til at være det perfekte daglige "sports-dress" imho. Havde SARB033 haft "baton" visere som denne Citizen eller Datejust, så havde jeg overhovedet ikke overvejet at kigge i andre retninger.

Derfor mit valg af Citizen NB1050-59E, der jo så også giver mig fordelen af, at det er et nyere ur, med nyere værk, samt Duratect overfladebehandling.

Her et par billeder af de nævnte ure til sammenligning - bortset fra billedet af SARB033, så er de fisket fra nettet. Der kommer flere og bedre billeder, når Citizen lander på adressen  Icon_drool

Seiko SARB033
İmage

Citizen NB1050-59E
İmage

Rolex Datejust 126200
İmage
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar

Beskeder i denne tråd
Nyt ur på vej ........ gæt hvilket !! - af pbr - 08-11-2021, 09:02 PM
Nyt ur på vej ........ gæt hvilket !! - af J.KW - 09-11-2021, 06:46 AM
RE: Nyt ur på vej ........ gæt hvilket !! - af pbr - 09-11-2021, 10:24 AM
Nyt ur på vej ........ gæt hvilket !! - af pbr - 11-11-2021, 11:19 AM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)