07-11-2021, 06:22 PM
Det er rigtigt, at det er lang tid siden Rolex var innovative, vel sagtens adskillige årtier siden, så der har altid være andre mærker, det for de samme pegene leverede bedre "urmagerskab", så egentlig er det vel ikke så meget nyt i det, du skriver willy. Jeg har ejet ure med langt mere spændende værk, glasbagkasse, og også med lænker, der snildt kommer på siden af Rolex også selvom de var meget billigere. Det som er blevet "værre" med årene er måske snarere, at man nu ikke længere blot set et Rolex på enhver hipster-cafe, men også på ethvert gadehjørne i provinsen, eller i ethvert charterfly med blege nordboere på vej til grisefest og solskoldning. Og et Sinn eller f.eks. Mühle er måske mere et toolwatch end en moderne Sub eller Sea Dweller (i guld/stål, skrig, gys, væmmelse!); men det med toolwatch er vel i det hele taget lidt outdated.
Nogen af jer husker nok tilbage, da Mads Gjødesen var aktiv her, idet han havde et motto "et rigtigt Rolex er med plexi". Det mener han og givet mange andre med ham formentlig stadig. Men udviklingen gik, Rolex fil safirglas, som dengang var noget frygteligt bling. Det havde dog sine kunder - jeg selv inklusive - og nu er vi måske så en masse gamle, sure mænd, der synes at et rigtigt Rolex skal være 39mm og med en diskret lynette. Jeg synes da også, at de nyere på 41mm med en prangende lynette med markeringer der kan ses på 50m afstand er noget frygteligt bling. På et tidspunkt bliver det generationen efter os, der nyder økologiske spelt-bøffer og lokalt produceret tranebærvin, og som harcelerer over at Rolex er kommet ud på overdrevet og ikke længere har deres interesse.
Måske har longbear ret, at vi generelt er i en ur-boble, og den er det jo afgjort ikke kun Rolex, der forsøger at holde spændstig.
Nogen af jer husker nok tilbage, da Mads Gjødesen var aktiv her, idet han havde et motto "et rigtigt Rolex er med plexi". Det mener han og givet mange andre med ham formentlig stadig. Men udviklingen gik, Rolex fil safirglas, som dengang var noget frygteligt bling. Det havde dog sine kunder - jeg selv inklusive - og nu er vi måske så en masse gamle, sure mænd, der synes at et rigtigt Rolex skal være 39mm og med en diskret lynette. Jeg synes da også, at de nyere på 41mm med en prangende lynette med markeringer der kan ses på 50m afstand er noget frygteligt bling. På et tidspunkt bliver det generationen efter os, der nyder økologiske spelt-bøffer og lokalt produceret tranebærvin, og som harcelerer over at Rolex er kommet ud på overdrevet og ikke længere har deres interesse.
Måske har longbear ret, at vi generelt er i en ur-boble, og den er det jo afgjort ikke kun Rolex, der forsøger at holde spændstig.
Bare en flok Rolex'er - plus det løse! - seneste billeder på https://www2.hapsengewesen.net/bjorn_e58/

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)