03-11-2021, 12:44 PM
(03-11-2021, 11:49 AM)onkeldunkel Skrev: Jeg er gået all-in (næsten) på Rolex (men har dog stadig mit Glashütte SeaQ Panorama og min Speedmaster Tokyo). Jeg synes der er kæmpe forskel på om man snakker Rolex til listepris eller Rolex på grey market. Til listepris synes jeg faktisk hele pakken hænger utrolig godt sammen for langt de fleste modeller. Mit Sub (124060) til knap 60K synes jeg faktisk er en rimelig pris i forhold til hvad man får. Det er et af de ure jeg går mest med - et super godt all-round ur der går til alt. På grey market til knap 90K synes jeg ikke pris/kvalitet/komplikation hænger sammen. Det bliver endnu værre hvis man f.eks. kigger på Daytona 116500 hvor man skal betale næsten 3 x listepris - det er jo helt skørt.
Jeg er dog 100% enig med Stensbjerg - jeg tror på ingen måde tingene ændrer sig for Rolex. Willy, når du sammenligner med en Ford Focus vs. Ferrari, så synes jeg ikke det holder. En bedre sammenligning vil være en Ford Focus med en Ferrari motor (BP osv.) vs. en Ferrari med en Ford Focus motor (Rolex). Jeg tror 95% (og måske endda endnu flere) af dem der køber et Rolex ur er fuldstændig ligeglad med værket og om kassen er maskinpoleret eller poleret i hånden, om 95% af delene er fremstillet in-house (mener jeg f.eks. Glashütte gør) eller om de er fremstillet på en fabrik i Kina. Når de køber er Rolex køber det noget hele andet - det er stil, status, historien, anerkendelsen osv.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)