31-08-2021, 06:52 AM
(30-08-2021, 05:24 PM)Stensbjerg Skrev: Du skal blive ved de tanker Claus,
Jeg forstår ikke den diskussion kommer op hver gang ure som disse kommer frem på nærmest any forum.
Ingen ejer design inspiration , det svarer jo til at sige at kun et firma må bygge funkis villaer.
…
Tilykke med endnu et fedt ur Claus,
Jeg har selv kig på noget micro som har lavet en niche, tilsat træk fra old school.
(Har også kigget på Henry)
Peace
Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk
Hej Jacob,
Haha. Ja, det er jo en klassisk diskussion som aldrig vil blive afgjort ved videnskabelige fakta. Det er klart følelser og holdninger, der driver det her.
God pointe om funkis villaerne, men det er jo en stilretning. Hvis en arkitekt plankede en specifik Arne Jacobsen villa 1:1, så ville der nok være grund for lidt diskussion. Hvis en arkitekt derimod lader sig inspirere af stilarten, så er det mere end i orden.
Og det er vel lige præcis her jeg synes at de måske er gået liiiidt for tæt på 1463 fra Patek i stedet for at lade sig inspirere i bred forstand af de mange smukke chronoer fra den tid.
Men det ændrer ikke på at slutresultatet er umådeligt smukt, der ikke står Patek på skiven og at det nok skal gå i det store billede.
Tak for ordene - det fik mig lige til at tænke lidt mere.
Claus
Sent from my iPad using Tapatalk

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)