Hvad kan man rent faktisk købe hos en AD?
For mig er det Rolex historie, der er interessant. De er ikke til at komme udenom, når man taler om armbådsure og vandtætte ure. Jeg er aldrig rigtig blevet fanget af kulten omkring dykkerurene, og jeg kan - trods store anstrengelser - stadig ikke rigtig se forskel på et serif og non-serif, men det er nok mit syn, der er for dårligt.

Det, der er sket de senere år, forstår jeg ikke. Rolex har altid været symbolet på succes, men hvordan det gik fra at være noget, man kunne købe til listepris uden ventelist (hvis man ser bort fra Daytona i stål), til den nuværende situation, er mig en gåde. Jeg har bevæget mig en del i mange forskellige samlerkredse, og jeg selvfølgelig kan markedet ændre sig, men det er ret vildt, det der skete med Rolex.

Jeg kan ikke rigtig beslutte mig for, om Rolex selv har sat noget igang, eller om de bare opfangede, hvad der var ved at ske, og tog styringen og fik det til at køre helt op, ved at begrænse produktionen af sportsmodeller.

Som en skrev tidlige i tråden, så er fidusen ved at være et eksklusivt mærke, at det er for de få. Det kan jo godt være lidt en udfordring, når man producere i omegnen af 1 million ure om året. Det er noget nemmere med de produktionstal, PP har. Derfor er det måske forståeligt, at Rolex er nødt til at gøre noget for at holde mærket oppe på det høje niveau. Er det lidt ondsindet sagt, men jeg tror, at det er en stor del af årsagen til, at de agere som de gør.

Det er synd for dem, der gerne ville have et Rolex - sådan helt oprigtigt, og ikke bare for blær. Frustrationen bliver stor. Jeg kender det godt. Jeg fik for en del år siden øje på et rigtig lækkert ur. Jeg havde ikke råd på det tidspunkt, men tænkte, at hvis man nu sparede op, eller måske arvede lidt penge, så var det bestemt inden for rækkevide. Desværre er det gået ligesom med Rolex: interessen og prisen er eksploderet og selvom jeg nu har pengene, det kostede dengang, plus lidt til, er prisen tredoblet og det er iøvrigt ikke til at få fat i.

Jeg prøver at se positivt på det. Som Englænderne ville sige: There are plenty more fish in the sea.

Så de stakler, der ikke fik fat I et Rolex, mens de var til at få fat I og betale: der er så mange spændende urmærker derude, også med fin historie. Og med en helt anden tilgang til kunderne.
Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
Svar

Beskeder i denne tråd
RE: Hvad kan man rent faktisk købe hos en AD? - af Larsb - 27-05-2021, 10:43 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)