Retro bølgen
Det er blevet noget mere prominent de seneste par år, og jeg må erkende at jeg også er splittet.

På den ene side vil jeg til hver en tid hellere købe et moderne ur som er vintage inspireret end et reelt vintage ur.
Dette er primært fordi vintage markedet er en vildmark, fyldt med skjulte skader, Frankenwatches og fakes. Og fordi der er kommet så meget fokus er det ikke engang fordi det flyder med gode tilbud, selvom man selvfølgelig stadig kan være heldig.

Så på det punkt er det rart med lidt vintage inspiration, selvom jeg nu generelt ikke er den store vintage nørd stilmæssigt.

På den anden side er det trættende at se så mange store ur mærker bliver ved med at spytte vintage designs ud i stedet for at prøve at designe noget nyt. Det er trættende at se på i længden, og det føler på mange måder som om de store mærker er gået super meget i stå.

Jeg søger personligt mod de mindre mærker af den årsag, da jeg synes mærker som Sartory Billard, Zelos, Lundis Bleus, Holthinrichs og lignende kan lave spændende originale designs, som på mange måder er moderne uden det bliver sådan noget "kickstarter skelet ur" - moderne.

For mig tror jeg dog først det for alvor bliver for meget med de vintage designs som bruger "faux patina". Det her Longines er nok det værste eksempel jeg kan komme i tanke om.

İmage

Sendt fra min Redmi Note 7 med Tapatalk
Svar

Beskeder i denne tråd
Retro bølgen - af Stensbjerg - 22-03-2021, 04:59 PM
Retro bølgen - af En_Nissen - 23-03-2021, 08:56 PM
RE: Retro bølgen - af KimT - 23-03-2021, 09:13 PM
RE: Retro bølgen - af willy - 23-03-2021, 09:29 PM
RE: Retro bølgen - af Miwes - 24-03-2021, 12:11 AM
Retro bølgen - af longbear - 28-03-2021, 11:56 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)