27-01-2021, 03:04 PM
(27-01-2021, 02:55 PM)Miwes Skrev: Lækkert ur du viser
Lige over, Michael
Jeg har haft 2 ure mellem hænderne fra San Martin, idet jeg først havde købt modellen med lume i lunetteindlægget, hvilket jeg fortrød. Derefter købte jeg samme ur uden lume i lunetteindlægget bortset fra "perlen".
Men begge ure, gav samme solide kvalitetsindtryk i forhold til konstruktionen og når det så kombineres med et kendt og anerkendt værk (ikke højere horologi, men en god solid arbejdshest), samt deres priser, så synes jeg alt går op i en højere enhed
Jeg er helt enig med dig i, at jeg også sætter pris på lækre ure, med god stamtavle og med lækker horogi indvendigt - men man må jo for det første tilpasse sig sin øjeblikkelige økonomiske formåen ............. og når det så er sagt, så vil jeg da også sige, at jeg er lidt træt af den fornemmelse man efterhånden får med de etablerede (schweitziske) mærker, at man bliver taget i måsen på pris contra kvalitet, uden at man direkte kan sammenligne.
Uden at man skal gå ind i diskussionen omkring hvem der afholder udgifterne til design og udvikling, samt de socio-økonomiske parametre med lønningsforhold osv. for arbejdsstyrken, så forekommer det alligevel en smule tankevækkende, hvilken kvalitet disse billige kinesiske producenter rent faktisk kan levere i forhold til prisen.
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)