It's the final countdown - eller noget...
@MichaelA - god pointe :-)
@Stensbjerg: Mange tak - jeg er som det fremgår også ret vild med SeaQ'en og ja, helt enig de laver virkelig mange flotte modeller og jeg kunne gode forestille mig, at det ikke bliver mit sidste GO :-)

Nå, men hvorfor er jeg så faldet for selve uret? Der er flere ting (udover hvad jeg skrevet om mærket ovenfor), bl.a.:

- Størrelsen - det er 43,2 mm og lug-to-lug er 51,3 mm, så der er det stort set identisk med mit Rolex 126600 SD43 og den størrelse kan jeg virkelig godt lide. Højden på 15,65 trækker lidt ned, selvom den næsten også er identisk med 126600, som er 15,5 mm høj. Noget af højden på SeaQ skyldes dog det meget buede glas, så på armen synes jeg ikke højden er et problem

- Panorama-datoen - selvom den måske ikke hører til på en dykker, så er det et element/kendetegn der går igen på rigtig mange GO ure, jeg kan rent faktisk se datoen og så synes jeg den er perfekt udført på SeaQ, hvor de to datoskiver ligger i samme plan (i modsætning til f.eks. A. Lange)

- Detaljerne - glas-bagkassen med frit udsyn til et utrolig smukt in-house værk med 100 timers gangreserve, vandtæt til 300m, den geniale microjustering (ca. 5 mm) af lænken ved blot at trykke på logoet på spændet, skruer på bagsiden af lænken til alle led, utrolig flot sunburst skive, de store arabiske tal med masser af Super-LumiNova, dejlig stor/flot krone, som man rent faktisk kan få fat i (i modsætning til f.eks. Speedmaster :-)), det (meget) buede safirglas osv.

Alt i alt synes jeg uret er utrolig vellykket og jeg glæder mig som et lille barn til at hente det om 3 dage Icon_party

I får lige en video om SeaQ Panorama date :-)

[-]
  • cfnissen, Jens, KlausM
Svar

Beskeder i denne tråd
RE: It's the final countdown - eller noget... - af onkeldunkel - 27-10-2020, 02:18 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)