18-08-2020, 11:07 PM
(18-08-2020, 08:11 PM)Frost Skrev: Jeg har lige “opdaget” Walt Odets og jeg er helt solgt.
Walt var super skarp, og man kunne nok putte en Walt artikel ind hver eneste uge. Godt at se at hans skriverier stadig finder vej til skærmen, her så mange år senere. Så hermed også en opfordring til alle om lige at checke ham ud.
(16-08-2020, 11:29 AM)cfnissen Skrev: Anmeldelse af JLC Nave Seals Automatic fra oktober 2018
Super review og med de to baggrundshistorier oveni, så er der også basis for lidt reflektion over om JLC har en plan for fremtiden. Der er jo ikke en finger at sætte på deres værker (minus Polaris serien), men efter at have læst artiklerne må jeg give ham ret: der er intet nyt design element overhovedet i JLC’s line up.
For at føje spot til skade, så har JLC en fin video vedr Polaris på deres Instagram:
“Introduced in 1968 - redesigned 50 years later”
Det er ikke just innovativt! - og intet er ændret siden 2018.
Om kompressor serien kunne have taget kampen op med de meget populære SS - integreret lænke monstre, er i mine øjne tvivlsomt, dertil var den lidt for rå. Men havde de smidt et bedre værk i og skrumpet den lidt, så kunne de vel snuppe noget af det marked som Panerai og måske endda Rolex har.
Vedr Polaris så er det for mig ikke helt klart om de satser helhjertet, eller bare har den for at kunne sige at de har et sportsur. Hvorfor har de ikke smidt et værk i med længere gangreserve f.eks. Chronoen ser ok lækker ud, den minder mig bare om noget Zenith eller Longines havde for år tilbage.
Vi må krydse fingre for at nogen snart bliver lidt mere kreative hos JLC og laver et kick-ass sportsur.
PS. jeg skal nok kigge på den syntax i post 1 - det ser jo skrækkeligt ud via Tapatalk.

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)