En anmeldelse af JLC Navy Seals Pro dykkeruret og en (for mig) ny website
(06-08-2020, 08:38 PM)willy Skrev: It has never been a watch real divers
would use,even as a back up to a dive computer.It took a lot of stick on the net
when it was released,because no navy seal in his right mind would ever use it
in the line of duty.

Mange af de dykker ure man ser som er historiske er modeure og bruges nærmest ikke mere i det proff. liv. Dels er de jo super dyre og de er upraktiske.

Jeg tænker på alarmen på uret, der ringer som en skoleklokke. De 2 jeg kender fra militæret hvoraf den ene var i Afganistann 2 gange brugte MTM Black Silencer fordi alarmen skulle være lydløs og uret havde vibration, hvis man ikke ønskede højlydt alamsignal. En tidligere Navy Seals, som var læge, i TV2 programmet "Korpset - gjort af det rigtige stof" samt en af lederne i programmet brugte MTM ure.

Og jeg fik engang fat i 2 dykkerfirmaer og spurgte hvad dykker ure de brugte. De grine lidt og sagde et æggeur. De brugte ikke armbåbdsure. 
Og i flyvevåbnet bruges Suunto og Garmin rigtig meget. En fritidsdykker, som også var urmager, brugte et ældre Citizen med 3 hukommelser i til dyk. Citizen Pingo dykkeruret var ikke godt nok til hans dyk.

Så disse klassiske historiske gamle ure, som er moderne pga deres historie, bruges ikke meget da de er upraktiske.

Men et flot review af Claus. Der er gjort en del ud af det :)
[-]
  • cfnissen
Svar

Beskeder i denne tråd
RE: Fik lige lavet en lille uranmeldelse - af Stenstrup - 08-08-2020, 09:39 AM
Fik lige lavet en lille uranmeldelse - af Larsb - 09-08-2020, 08:04 AM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)