Bless me, Father, for I have sinned (der må gættes)
İmage

Ret skal være ret: @onkeldunkel nævnte jo Speedmaster først

İmage

Ovenstående burde stadig kunne indløses, men ellers send en PB med din adresse

det er jo bare en almindelig Speedmaster fra midt 90'erne, som tidligere har tilhørt @phrede. De flinke fyre ude hos chrono.dk var til falds for lidt müsli fordi jeg handlede på en Speedy Tuesday, og så kunne de også se at der var mange af de store (tørret banan) som jo er Moskva.

Man kan vel ikke samle ure uden at have en Speedmaster, og jeg ønsker netop ikke at have special referencer i den alm. del af min samling - blot et helt almindeligt speedy fra før alt var særligt. Selvfølgelig er der lidt med denne, og jeg slog til fordi den havde 1479 lænken og en god tritium skive + visere.

hints forklarring:
1. Sinn 155 x revolutio - de havde/har den model ude hos chrono.dk
2. chronograf - giver sig selv
3. Tachy + fast krans - giver sig selv
4. "ny" viser - jeg tror ikke jeg har en manuel chrono med time-chrono-viser
5. Henri de Fortbras = StærkeArme = Armstrong = Månentur =  Speedmaster

Det var sku godt at det blev gættet ellers havde jeg leveret det tilbage :)

@mojohe67 bonus birkes = 936, jeg vidste faktisk ikke at der fandtes en model der havde ref. direkte til Armstrong - mit hint var blot til Speedmaster generelt.
Du får selvfølgelig også en gave for at tale Fransk: "Find en hobby" af Gentlemand Finn. Anmelderrost hobbybog hvor Finn giver gode ideer til hvad du kan lave når du ikke surfer ure.
Svar

Beskeder i denne tråd
RE: Bless me, Father, for I have sinned (der må gættes) - af longbear - 03-07-2020, 05:03 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)