19-06-2020, 08:45 PM
Learning by doing - startede selv med nogle små skruetrækkere, selvtillid, godt syn og billigere ure 
Idag taper jeg hornene af med farvet isoler bånd så der er kontrast farve.
Bruger lup med x3 forstørrelse
Alm spring bar tool, og et lille stykke træ/stykke plastik ved montage.
Et stykke tykt læder eller plastosote som underlag for ikke at ridse glasset
Jeg arbejder altid fra bagsiden af, det giver jo sig selv når der er tale om en lænke, men med alm. remme er det jo fristende at arbejde fra forsiden idet uret jo ligger godt dér.
Rolex med SEL er vist lidt besværlige (?) - er det en SEL lænke du har?
Når jeg køber nye springbars checker jeg dem altid for grater, og skarpe kanter således at det ikke er spring bar der ridser hvis noget smutter
PS. har skifter ret mange remme efter en god flaske rødvin. Er det noget andre har bemærket - lysten til lige at checke rem A på ur X efter indtagelse af alkohol ?

Idag taper jeg hornene af med farvet isoler bånd så der er kontrast farve.
Bruger lup med x3 forstørrelse
Alm spring bar tool, og et lille stykke træ/stykke plastik ved montage.
Et stykke tykt læder eller plastosote som underlag for ikke at ridse glasset
Jeg arbejder altid fra bagsiden af, det giver jo sig selv når der er tale om en lænke, men med alm. remme er det jo fristende at arbejde fra forsiden idet uret jo ligger godt dér.
Rolex med SEL er vist lidt besværlige (?) - er det en SEL lænke du har?
Når jeg køber nye springbars checker jeg dem altid for grater, og skarpe kanter således at det ikke er spring bar der ridser hvis noget smutter
PS. har skifter ret mange remme efter en god flaske rødvin. Er det noget andre har bemærket - lysten til lige at checke rem A på ur X efter indtagelse af alkohol ?

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)