Service af Omega Seamaster 300m 2599.80
jeg syntes det lyder lidt voldsomt at sende det til Omega - menes der moderskibet i Schweiz eller et mere lokalt service center?

Du siger at du var hos forhandler, men er det et sted hvor de ikke har urmagere eller er det fordi de ikke ville påtage sig opgaven? Der er flere ADs som ikke tager service ind til eget værksted enten på grund af tidspres, ikke et nyere ur, ikke solgt af dem osv osv.

anyway - værket er et let modifiseret Valjoux 7750, og jeg tror ikke at det vil være vanskeligt for en uafhængig urmager at få det til at gå perfekt. Alm. service inkluderer at alt skilles ad, renses og smøres. "alle sliddele skiftes" er nok en sandhed med modifikationer, idet _alt_ jo slides i et ur.

Det skal helt klart IKKE poleres, det kan det altid blive og hvis du er glad for de skrammer de er, så skal det være sådan.

der er vist gode vibes omkring den urmagerservice der ydes via "https://vintageure.dk/urmagerservice/", så skyd ham en mail (jeg har ikke selv brugt ham, andre må lige give deres besyv med), der afhænger jo også af hvor du befinder dig i DK, måske er der en lokal i dit område som nogle har erfaringer med.

umiddelbart vil jeg tro at en pris på 3k -> 4k er realistisk

/L
[-]
  • MichaelA
Svar

Beskeder i denne tråd
RE: Service af Omega Seamaster 300m 2599.80 - af longbear - 10-06-2020, 11:16 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)