Ure med i sauna? (Mekaniske og G-Shock)
Risikoen for at der sker noget er ikke så stor, og du sidder vel ikke i 90 grader 1 hel time i træk.

Men pakninger er nok det mest udsatte og ingen garanti vil dække hvis uret er under garanti og sauna har ødelagt uret. Hørte om e med Rolex Seadweeler hvor uret gik fra supervandtæt til regntæt og det kostede dyrt da han fandt ud af det.

Jeg bruge ofte et Pulsar Quartz dykker ur vandtæt til 100 meter i sauna mellem 1984 og 1995. 3 gange om ugen året rundt og 2 X 10 - 15 miuntter i saunaen hver gang. Der skete ikke noget. Men jeg synes at det er synd at tage et dyrt ur i sauna. G.Shock er helt perfekt og min første urmager jeg kendte gjorde det også med sit. Skulle der ske noget med et 1.000 - 2.000 kr ur, så er ærgelsen ikke så stor. Da jeg købte mit Omega Seamaster pro Quartz i 1998 spurge jeg urmagerne om det. "Kan det holde til James Bond, kan det også holde til saunaen" sagde han. ( jeg tror dog ikke han ville give mig det på skrift). Icon_smil Jeg gik dog kun i sauna med det 4 - 6 gange i løbet a de 2,5 år jeg havde det.
Svar

Beskeder i denne tråd
RE: Ure med i sauna? (Mekaniske og G-Shock) - af Stenstrup - 24-02-2020, 06:32 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)