27-01-2020, 02:32 AM
(12-01-2020, 01:39 AM)Rune B Skrev: Kom i Illum idag og fik prøvet noget IWC og JLC.
Synes umiddelbart at IWC'erne blev for store og klodsede når nu det er et dress ur.
Omvendt synes jeg at JLC ultrathin virker til at være FOR tynde til mig, de forsvinder helt på armen.
Sælgeren fik mig over og prøve et Geophysic True Second og det var godt nok lækkert. Man må ikke tage billeder så I får lige et fra Hodinkee:
God størrelse, lidt bedre "wrist presence" og så en super fed og nørdet komplikation, der går mod strømmen. At lave et automatisk værk, der slår otte gange i sekundet, men sekundviseren rykker kun én gang, ligesom quartz, for nemmere timing.
Så googler jeg lidt og finder følgende :
Bare for at finde ud af det kun er lavet i 100 eksemplarerFML.
Og nu kan jeg selvfølgelig ikke "ikke se det".
Sent from my iPad using Tapatalk
Jeg er bare vild med at du kigger på JLC da jeg vil anbefale det til ALLE!! Selv hvis ens budget er latterligt højt så peger pilen altid på JLC!
Berømte producenter af top klasse urværker..
JLC

Sent from my iPhone using Tapatalk
(12-01-2020, 06:53 AM)cfnissen Skrev: Det er altså også et smukt ur med - som du selv skriver - en super nørdet komplikation. Jeg er helt vild med det - og versionen med blå skive er heller ikke ringe.
Jeg har den oprindelige ‘tribute’ version af uret, også ganske cool.
Selve Geophysic serien er baseret på det originale ur fra 1958, som er ultrasjældent og kostbart i dag - og en del af JLC’s DNA om man vil. Læs mere her
https://www.watchprosite.com/page-wf.for...he-review/
Nu er jeg stor fan af JLC, så selvfølgelig skal jeg slutte af med, at dette ur ville være et godt valg. Der er historien bag uret og så den ekstra nørd-vinkel i form af komplikationen, som flyver totalt under radaren.
Claus
Sent from my iPad using Tapatalk
Hej Claus
Jeg er også selv kæmpe mega kolo enorm JOC fan boy som de unge siger
Dette geophysic er et af mine drømme ure!!
Sent from my iPhone using Tapatalk

FML. 
![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)