25-06-2019, 10:49 AM
(24-06-2019, 06:36 PM)Stenstrup Skrev: Der er nogle modeller der stiger en del. Ja, en af orange monster steg til ca det dobbelte inden den udgik helt.
En anden Seiko model steg 3 gange prisen på 2 år. Det var modellen Seiko SCED035 fra filmen Aleins
Af de 90 ure jeg har solgt af Seiko ure med 4R36 og 6R15 eller de 30 stk. NH 35 værk i andre mærker har der været 1 værk, der var i stykker med det samme og 2 andre gik i stykker inden for 2 år.
De andre værker lå inden for max 15 sekunders afvigelse i døgnet. Men værkerne er ikke ETA og min erfaring er at de hurtigere end ETA værker taber en del.
Skal det læses som om, at det er "en del", som man ikke kan gøre noget ved? Som du skrev i min tråd om 4R36 regulering er de svære at ramme. Er der grænser for, hvor mange gange man kan regulere et ur til "plus-siden", og betyder det, at man skal regne med at Seikos ure hurtigere dør end andre?
Da jeg købte min Turtle for et år siden, regnede jeg med, jeg kunne have uret i rigtigt mange år, hvor det villle være brugbart / præcist. Betyder det, at Seiko-ure skal have mere service og regulering for at forblive brugbare eller er ikke engang dette muligt, så man skal indstille sig på at Seiko er brug og smid væk i løbet af få år?
Det sidste ville jeg da være rigtigt ked af.

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)