13-06-2019, 08:26 PM
Jeg har dem begge - eller næsten, for Marinemaster’en jeg har er den nye model...
Du har jo som du selv skriver set begge med hænderne, så der er du jo allerede godt på vej.
Men de er jo to ret forskellige ure så jeg syntes de hver især har deres egen ret til eksistens i min lille samling.
Omega’et har jeg haft fra nyt (ca. 5 år gammelt) og Seiko’en er et par måneder gammel - så jeg har mest erfaring med at gå med Speedy.
MM300 er virkelig lækkert bygget, og man har følelses af at det er klar til at blive “kastet ud i hvad som helst”. Det er vildt tykt, men stadig behageligt at gå med pga. undersiden af urkassen er vinklet/afrundet som den er.
Og Speedy det er jo en klassiker og smukt proportioneret - går godt til alt slags tøj og urremme, og går godt til næsten alle situationer. Jeg har dog allerede smadret et glas på det og jeg har ikke samme følelse af at det kan holde til alt som MM300.
Hvis jeg skulle vælge et af dem... hmm... så bliv det nok med et mulehår Speedy. Jeg har dog også flere følelser bundet op på det ur.
Her er lige et billede af dem side om side her til aften:

Rigtig god jagt og vend endelig tilbage med hvad du beslutter dig for
Du har jo som du selv skriver set begge med hænderne, så der er du jo allerede godt på vej.Men de er jo to ret forskellige ure så jeg syntes de hver især har deres egen ret til eksistens i min lille samling.
Omega’et har jeg haft fra nyt (ca. 5 år gammelt) og Seiko’en er et par måneder gammel - så jeg har mest erfaring med at gå med Speedy.
MM300 er virkelig lækkert bygget, og man har følelses af at det er klar til at blive “kastet ud i hvad som helst”. Det er vildt tykt, men stadig behageligt at gå med pga. undersiden af urkassen er vinklet/afrundet som den er.
Og Speedy det er jo en klassiker og smukt proportioneret - går godt til alt slags tøj og urremme, og går godt til næsten alle situationer. Jeg har dog allerede smadret et glas på det og jeg har ikke samme følelse af at det kan holde til alt som MM300.
Hvis jeg skulle vælge et af dem... hmm... så bliv det nok med et mulehår Speedy. Jeg har dog også flere følelser bundet op på det ur.
Her er lige et billede af dem side om side her til aften:

Rigtig god jagt og vend endelig tilbage med hvad du beslutter dig for

Mvh Danny

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)