Hvilke ure er de mest solgte i Danmark?
På nogle sider finder man de Populære mærker og de er alt efter "lofthøjde" stort set de samme mærker og så er der alle "smykke-urene" og hele den pakke ligger fra få 100 kr og op. Jeg husker fra min barndoms urmager, hvor de lidt finere mærker var fra Certina, Tissot og Omega.

I dag er de mærker der stadig, men der er også kommet en masse ja undskyld udtrykket "fnuller" med og her kunne jeg tænke på bl.a. Skagen ure, Invicta og i den boldgade, hvilket nogle nok vil tage ilde op.

Jeg har da selv haft masse af disse ure og mange køber i dag ure som blot lever kort tid og man gider dårlig nok skifte batteri i dem, men de ligger i skuffen og der indkøbes et nyt smykke ur.

Når det kommer til 5-6000 kr vil mange danskere mene at det er et dyrt ur og hvad skal der så stå på skiven. Mit gæt er at det bliver noget med Certina, Tissot, Seiko og Garmin kunne komme på tale.

Jeg forstår godt du efterlyser det "geniale" valg i den pris-kategori, men tror ikke man entydigt kan finde den og det vil være forskelligt rundt i landet hvad der ligger i top på listen.

Det har ikke altid noget at gøre med kvaliteten når vi vælger...tag et ur som MontBlanc der efter min mening laver fantastiske smukke ure, men de finder ikke sådan rigtig fodfæste på vores bredegrader og er udsat for nogle slemme pris-tab når de skal videre som brugte. Jeg husker også Panerai som et stort stærkt mærke, men her glider det også stille og roligt ud og hvad skal man så købe.

Skulle jeg vælge et nyt ur til 5-6000 kr. så blev det mellem 3-4 mærker og det var Seiko, Certina, Tissot og måske noget Casio G-SHOCK i den gode ende af modellerne. Du bliver nok ikke meget klogere af mit skribleri, men der må jo findes nogle nye mikromærker som kan fange os danskere og gad vide om der er nogle kommende "stjerner" og finde der.
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar

Beskeder i denne tråd
Hvilke ure er de mest solgte i Danmark? - af whoa - 10-05-2019, 10:14 PM
RE: Hvilke ure er de mest solgte i Danmark? - af Miwes - 11-05-2019, 12:08 AM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)